Gheorghe Dinică: Rolurile principale în teatru - o călătorie uimitoare de talent și versatilitate
Bine ați venit pe pagina cu lucrările teatrale ale lui Gheorghe Dinică, unde talentul și versatilitatea converg pe scena teatrului.
IATC
1961 - Inspectorul de politie de J.B. PriestleyCentrul inaintas a murit in zori de A. Cuzzani
Tache, Ianke si Cadar de Victor Ioan Popa
TEATRUL MIC
1962 - Pigulete plus cinci fete de Constanta Bratu2006 - Incontestabila ipocrizie
TEATRUL DE COMEDIE
- Procesul domnului Caragiale de Mircea Stefanescu
- Celebrul 702 de Al. Mirodan
- Svejk in al Doilea Razboi Mondial de Bertolt Brecht
- Nunta la castel de Suto Andras
- 1963 - Umbra de Evgheni Svart
- Casa inimilor sfaramate de G.B. Shaw
- 1964 - Rinocerii de Eugen Ionescu
- Somnoroasa aventura de Teodor Mazilu
- 1965 - Trolius si Cresida de William Shakespeare
- 1966 - Capul de ratoi de G. Ciprian
- 1967 - Opinia publica de Aurel Baranga
- 1968 - Sfantul de Eugen Barbu
TEATRUL BULANDRA
Nepotul lui Rameau de Denis Diderot1969 - Moartea lui Danton de Georg Buchem
TEATRUL NATIONAL
- 1972 - Un fluture pe lampa de Paul Everac
- 1973 - Trei gemeni venetieni de A. Matiuzzi zis Collat
- 1977 - Romulus cel Mare de Friedrich Durrenmatt
- 1978 - Gaitele de Al. Kiritescu
- 1979 - O scrisoare pierduta de I.L. Caragiale
- 1980 - Asteptandu-l pe Godot de Samuel Beckett
- 1982 - Plosnita de V. Maiakovski
- 1984 - Iubirile de-o viata de Platon Pardau
- 1986 - Ionestii de Platon Pardau
- 1990 - Cine are nevoie de teatru? de Timberlake Wertem
TEATRUL BULANDRA
1991 - Merlin de Tancred DorstTrupa Artistilor Asociati, TEATRUL NOSTRU
Tache, Ianke si Cadar de Victor Ion PopaTEATRUL NATIONAL
Noaptea regilor de William Shakespeare1992 - Livada de visini de A.P. Cehov
1997 - Tehnica raiului de Mihai Ispirescu
TEATRUL ODEON
1997 - O noapte furtunoasa de I.L. CaragialeTEATRUL NATIONAL
1998 - Azilul de noapte de Maxim GorkiCotletele de Bertrand Blier
1999 - Numele trandafirului de Umberto Eco
2000 - Si mai potoliti-l pe Eminescu de Cristian Tiberiu Popescu
2001 - Tache, Ianke si Cadar de Victor Ion Popa
2003 - Ultima ora de Mihail Sebastian
2006 - Dansand pentru zeul pagan - Lynne Parker
Ce sentimente am avut pe scenă
Când am urcat pe scenă, am simțit un sentiment de anticipare amestecat cu nervozitate, știind că fiecare reprezentație avea potențialul de a mă transporta atât pe mine, cât și publicul într-o altă realitate.
A existat o conexiune profundă cu publicul, o energie vibrantă care a circulat între noi. Când luminile s-au stins și cortina s-a ridicat, am putut simți anticiparea colectivă, șoaptele liniștite ale publicului plutind în aer. Prezența lor mi-a alimentat pasiunea și dorința de a oferi cea mai bună performanță.
Gama de emoții pe care le-am trăit a fost imensă. Cu fiecare cuvânt rostit și fiecare gest, eram cufundat în totalitate în lumea personajului. De la adâncurile disperării până la culmile bucuriei, am explorat subtilitățile emoțiilor umane, săpând adânc în mine pentru a găsi autenticitatea în fiecare moment.
Au fost nopți de euforie pură în teatru. Jocul actorilor, reacțiile publicului și energia din sală se combinau în armonie pentru a crea o atmosferă electrică. Timpul părea că se oprește în loc, în timp ce împărtășeam colectiv povești unii cu alții.
Presiunea de a oferi o interpretare impecabilă a pus multă presiune pe mine, așa că au existat momente de vulnerabilitate și nesiguranță.
Spectacolele de teatru au fost o experiență transformatoare. Mi-a oferit ocazia de a explora profunzimile condiției umane, de a atinge inimile și sufletele publicului și de a deveni parte din ceva mai mare decât mine. În teatru am putut să-mi exprim cele mai profunde emoții, să-mi canalizez creativitatea și să las o impresie de durată asupra celor care mi-au văzut lucrările.